—————–sponsoreret indhold—————–

For mange forældre kan måltiderne godt blive en kamp, især hvis du har flere børn. Der er mange forskellige råd, omkring hvad man kan gøre, og hver generation synes at sværge til hver sin opdragelsesmetode, når det kommer til mad.

Når du står midt i det som forælder, er det svært at tænke på, hvad der er bedst eller mest pædagogisk korrekt, og for mange bliver beslutningerne taget i en blanding af afmagt og frygt, for ikke at sørge ordentligt for sine børn. Dette kan også gå ud over hyggen.

Derfor er det en god idé at forberede sig og udtænke en plan, når man ikke sidder ved bordet med skrigende børn. Her får du tre gode råd, til hvordan du kan gribe din plan ad.

 

Koncentrer dig om din egen mad

Først og fremmest handler det om, at du skal være rolig, og det er du sjældent efter en lang arbejdsdag, en tur i netto og madlavning med tilhørende soundtrack af barneskrål. Derfor er det en god idé, hvis du starter med at fokusere på din egen mad.

Hvis du tilmed kan nyde maden, og tale om den, uden at nævne at de burde spise, eller hvad de burde spise, så får du automatisk skabt en hyggelig stemning omkring aftensmåltidet, og det kan i sig selv inspirere de små, til at få noget indenbords.

Børn gør som du gør, de gør ikke som du siger, så du skal starte med at være et godt eksempel.

 

Børn spiser når de er sultne

Det lyder måske for godt til at være sandt, men modsat voksne findes der ikke sultne børn, der lader være med at spise. Selvom de kan blive vrede, sure og uregerlige, så er der ikke nogen børn, der kan kæmpe imod deres naturlige instinkter på den måde.

Det er endnu en god grund til at starte med, at lade dem være i fred under måltidet. I stedet skal du koncentrere dig om din egen mad.

 

Er du bange for at dine børn ikke får nok protein?

Det der driver de fleste forældre ud i lange kampe omkring måltiderne, er frygten for at deres børn ikke får nok at spise, eller at de bliver fejlernærede, men selv hvis du har et barn, der næsten ikke spiser, er der hjælp at hente. Kosttilskudsguiden kombinerer sund kost og gode smagsoplevelser og har en rigtig god opskrift på proteinpandekager, som med garanti kan hjælpe dig med at få flere proteiner i maven på børnene.